Tallhem

Om livet på den lilla gården Tallhem. Familj, Hästar, Skog & Natur....

Äntligen!!

Kategori: Allmänt

Igår kväll när jag gick ut för att ge hästarna kvällsmat, så var det bara Benji som kom........ Sabina syntes inte till, som tur e hade jag ficklampan med mig så jag gick upp i skogen för att leta. Till slut hittade jag henne, hon låg ner och fölets nos och ben stack ut, Shit tänkte jag jag slängde lampan och började dra, men jag orkade inte, jag slet upp fostresäcken och blåste lite i fölets näsborre, då hörde jag att den började andas.
Fredrik ringde och undrade vart jag tog vägen, FÖLET KOMMER!!!!! skrak jag i luren och la på.
Fredrik kom springade med rep, vi band fast det i benen och började dra, när fölet var ute så att det bara var bakbenen och höfterna kvar så ställde sig Ina upp, vi slet som idioter, till slut kom han ut. Vi började massera honom och försökte få upp Ina så att efterbörden kunde komma ut, efter en liten stund la sig Ina ned igen och då kom efterbörden.
Fölet ville inte dia och inte stå upp, men efter mycket övertalning från oss så gick det kanon!!!
Vi var inte i säng förrän vid halv två inatt, så man är ju lite mör idag, Fredrik har även varit ute och tittat till honom en extra gång inatt.... Så fredagsmyset blir det nog inte mycket med, vi kommer nog somna gott i varsin ände av soffan ikväll!! :-)

Kommentarer

  • stina säger:

    Underbart vännen att du har en blogg:) nu kan jag hänga med vad som händer hos dig.KRAM Å PUZZ

    2010-04-30 | 16:52:40
  • Elin säger:

    OMG! Vilken dramatik!!! Vilken tur att du kom ut till henne just när du kom! Å han är såååå fin <3

    Grattis till er alla, speciellt Sabina!

    2010-04-30 | 20:48:46

Kommentera inlägget här: