Tallhem

Om livet på den lilla gården Tallhem. Familj, Hästar, Skog & Natur....

Efter regn kommer solsken!

Kategori: Allmänt

2010 var ett riktigt skitår. Den enda solglimten det året var vår son Oskar, som föddes i februari.
Jag började året med havandeskapsförgiftning, blev inlagd den 17:e februari. Den 19.e tyckte förlossningen att det var dags för igångsättning och 3 timmar senare kom lille Oskar ut.
Moderkakan ville dock inte komma ut, barnmorskan hängde och tryckte på magen så att den till slut släppte.
Den 21 februari var det dags att åka hem, storebror Albin var helt överlycklig.
Den 22 februari vaknade jag av att jag hade fruktansvärt ont i magen. Det blev en vända in till akuten, där konstaterade dom att det inte var min livmoder det var fel på, men det visste jag ju redan eftersom det var magen jag hade ont i. Jag skickades hem med lite värktabletter.
På kvällen den 23 februari känndes det som om nån stack en kniv i sidan på mig.
Den 24 februari ringde jag vårdcentralen, min mage hade inte blivit ett dugg bättre. jag fick en tid till min doktor direkt, dom tog lite prover och det slutade med ambulans in till sjukhuset.
Efter mycket om och men och min älskade mammas närvaro och envishet så opererades jag, min blindtarm hade brustit, hela min mage var fylld med var.
dagen efter operationen blev jag sämre, jag förflyttades till intensiven, där vårades jag för bukhåleinflammation, blodförgiftning och lunginflammation.
Efter många turer med lugninflammationen, slangar i lugna och mage för att få ut vätska, fick jag åka hem, det blev ca 4 veckor på sjukhuset........
Äntligen skulle vi bli en familj, mamma kom hem igen. Min älskade make Fredrik fick dra det stora lasset hemma. Som tur är har mina underbara föräldrar hjälpt till massor, mamma och pappa bodde hor mig när jag låg på intensiven, de hade hand om Oskar så jag kunde ha honom nära mig. Mamma bodde hos mig på sjukhuset så jag skulle slippa vara själv och så att jag skulle kunna träffa Oskar, Fredrik var ju hemma med Albin.
fredriks föräldrar passade Albin när Fredrik var hos mig.

Sommaren 2009 var det dags för en lugnröntgen, eftersom jag hade haft lugninflammation, på röntgen visade det sig att jag hade en förändring i vänster lunga.
Den 9 november blev jag inskriven i Lund och den 10:e opererade det bort en liten bit av lungan. 3 veckor senare kom resultatet, det var en elakartad tumör.
Den 9 december var det dags igen, nu opererade de bort övre loben på vänster lunga.

Nu är det 2010 och jag känner mig mycket bättre, inga fler behandlingar behövs. Lungcancern ska vara borta. Kontroll var tredje månad det första året och sen kommer kontrollerna att bli glesare.

Kommentarer

  • Elin säger:

    Det är verkligen inte ofta jag bjuder på tårar ska du veta, men nu sitter jag här... Vad du varit med om! Kära vän, nu måste ni få vara friska och må bra tillsammans. Inga mer sjukdommar och motgångar! Tusen och åter tusen stora kramar!

    2010-04-07 | 08:41:07

Kommentera inlägget här: