Tallhem

Om livet på den lilla gården Tallhem. Familj, Hästar, Skog & Natur....

Hur ska det bli?

Kategori: Allmänt

Sitter och förundras över hur folk tänker........ eller inte tänker! De flesta har väl läst om Arne och Gunnel i Aftonbladet, de som snart ska tvingas flytta isär efter 63år tillsammans. Hur tänkte kommunen där? Varför tvingar man isär gamla som vill dela sin sista tid tillsammans? Är det inte meningen att dom ska må bra?

Idag tar människor så lätt på äktenskap och samlevnad, har vi tappat respekten för varandra? Självklart har alla par upp och nedgångar, men man får ju hjälpas åt i nedgångarna och bita ihop ibland för oftast är ju inte gräset grönare på andra sidan...........
Självklart tycker man inte lika alla gånger, men vem vill en partner som bara hänger med, det blir ju aldrig några diskussioner och man kommer sannerligen inte att lära sig nåt nytt, att se olika sidor och versioner av saker och ting.

Jag älskar att diskutera med min man, fast vi blir osams och inte tycker lika emellanåt, men jag älskar honom mest av allt i alla fall, det är ju en av alla saker som jag älskar hos honom, alla dessa små egenheter som ibland är irriterande och ibland så härliga och jag är övertygad om att han tycker lika dant.....

Ta hand om varandra och ta vara på den tid man har tillsammans!!

Hoppas att det inte blir fler fall som Arne och Gunnel.......... Kanske dags att se över äldrevården...ordentligt!!!!!

Kommentarer

  • Fredrik säger:

    Min älskade!

    Låt oss bli gamla ihop!

    2010-04-23 | 20:48:02
    Bloggadress: http://tallhem.blogg.se/
  • Elin säger:

    Kan bara hålla med! Bra skivit! (Å Fredrik: Naaww :)

    2010-04-23 | 22:16:48
  • Carro säger:

    Mycket bra skrivet! Kram Carro i Hölö

    2010-04-26 | 23:45:55
    Bloggadress: http://carromagnusson.blogspot.com

Kommentera inlägget här: