Tallhem

Om livet på den lilla gården Tallhem. Familj, Hästar, Skog & Natur....

Underbart med barn!

Kategori: Allmänt

När jag och barnen var inne i stan och åt hamburgare utbrister Albin helt plötsligt: MAMMA titta en påskkärring!!! Jag vände mig om och jag kunde då inte se nån påskkärring.
- Vart ser du den?
-Hon sitter där borta på bänken!
Då börjar jag inse att det är den muslimska kvinnan med burka som Albin menar.......... Hur förklarar men religioner för en 4 åring? ha ha ha men jag tror att jag lyckades ganska bra i alla fall.
Sen när vi gick ut från Mc Donald´s så möter vi en tjej i orange dunväst, då säger Albin: Jaha hon har nog varit och simmat! -Varför tror du det? frågade jag. -Hon har ju en sån där väst på sig som man måste ha om man är vid vattnet! :-)
-Menar du flytväst?
-Ja.
ha ha ha helt underbart med barn, tänk om man bara kunde komma ihåg alla roliga saker som dom säger och gör!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: