Tallhem

Om livet på den lilla gården Tallhem. Familj, Hästar, Skog & Natur....

Sista dagen på kursen!

Kategori: Allmänt

I lördags var det sista kursdagen på min skogskörarkurs. Jag hade önskat att den varade längre, inte för att jag inte kände mig färdigutbildad utan för att det var så roligt att umgås med människor med samma intresse.
Jag hoppas att min dröm en dag skall gå i uppfyllelse, att starta mitt eget företag inom hästkörning! Att göra det jag älskar och brinner för.
Nu gäller det bara att hitta redskapen och lite mer kunskap (för det kan man aldrig få för mycket av), sen är det "bara" att köra!

Nu är den lille hingsten 4 dagar gammal och han springer och busar i hagen, han sprallar med dom långa benen och skakar på det stora huvudet så han tappar balansen emellanåt. Han ser lite ut som en älgkalv med åsneöron. Fast världens sötaste föl såklart!!
Vi har inte kommit på nåt namn än, Albin tycker att han ska heta Tallhems Grim. Vi får väl se vad det blir....

Om två veckor kommer mina älskade föräldrar och hälsar på, det ska bli skönt för jag längtar efter dom, ibland önskar jag att jag kunde trolla, så jag kunde åka dit när jag ville..... Jag älskar att bo här i Skåne men ibland längtar jag efter mamma och pappa och mina bröder och kompisarna........

På onsdag är det dags för mig att läggas in på CSK för en ny operation, mitt bråck ska äntligen fixas till! Sen hoppas jag att jag slipper sjukhus för all framtid!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: